بهلول :: وبسایت شخصی ندا خاوری

وبسایت شخصی ندا خاوری

وبسایت شخصی ندا خاوری

قدری صبور باش که
این نیز بگذرد
این روز های زرد و غم انگیز بگذرد
آری
بهار پشت زمین لانه کرده است
چیزی نمانده که پاییز بگذرد

محبـوب ترین ها
نظر شما عزیزان
بـه قلـم

بهلول

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ب.ظ
روزی سوداگری بغدادی از بهلول سئوال نمود :
من چه بخرم تا منافع زیاد ببرم ؟
بهلول جواب داد : آهن و پنبه .
آن مرد رفت ومقداری آهن وپنبه خرید وانبار نمود.
اتفاقا پس از چند ماهی فروخت وسود فراوانی برد.
باز روزی به بهلول برخورد این دفعه گفت :
بهلول دیوانه من چه بخرم تا منافع ببرم ؟
بهلول این دفعه گفت :
پیاز بخر وهندوانه.
سوداگر این دفعه رفت و تمام سرمایه خود را پیاز وهندوانه خرید وانبار نمود وپس ازمدت کمی
تمام پیاز وهندوانه های او پوسیدوازبین رفت وضرر فراوان نمود.
فوری به سراغ بهلول رفت وبه او گفت :
اول بار که باتو مشورت نمودم گفتی آهن بخر وپنبه،نفعی بردم.
ولی دفعه دوم این چه پیشنهادی بود کردی ؟
تمام سرمایه من ازبین رفت.
بهلول در جواب آن مرد گفت :
روز اول که مرا صدا زدی گفتی آقای شیخ بهلول وچون مرا شخص عاقلی خطاب نمودی من هم
از روی عقل تو را راهنمایی نمودم،ولی دفعه دوم مرا بهلول دیوانه صدازدی.
من هم از روی دیوانگی تو را راهنمایی کردم.

  • ۹۲/۰۶/۱۶
  • ندا خاوری

گل واژه های دوستای عزیز (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

انتخاب با توست؛ می توانی بگویی :صبح بخیر خدا جون، یا بگویی :خدا بخیر کنه صبح شده!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی